کعبه؛ تنها مکانی که در فیلم جنجالی 2012 ویران نشد!؟
کارگردان فیلم 2012 گفت به دلیل وجود سابقه فتوا در واکنش به توهین به مقدسات اسلامی، برخلاف نمادها و بناها از ادیان مختلف که در این فیلم خراب می شوند، از خراب کردن کعبه در این فیلم خودداری کرده است.
به گزارش الف، جاناتان کرو؛ منتقد سینما در هالیوود درباره خراب نشدن نماد اسلام در فیلم 2012 نوشت: زمانیکه با رولند امریش( Roland Emmerich) کارگردان فیلم 2012 چند ماه پیش درباره فیلمش مصاحبه کردم، اولین سوالی که از او پرسیدم این بود که " چرا دوست داشتید در این فیلم، دنیا را نابود کنید؟" که او پاسخ داد:" چون برای روایت یک داستان، موضوع خوب و جذابی بوده است."
طی 15 سال گذشته، امریش داستانهای درخشانی را ماهرانه در مورد روز قیامت روایت کرده است که این روایتها در فیلمهایش با خلق صحنه های فوق العاده و جذابی از نابودی و ویرانی مکانها و یا شهرهای مختلف جهان همراه بوده است.
او در فیلم "روز استقلال"، بیگانگانی را به تصویر کشید که کاخ سفید را تصرف کردند و یا در فیلم "گودزیلا" صحنه های جذابی از یک گودزیلا عظیم الجثه را که شهر نیویورک را ویران کرد، به تصویر کشید. یا در فیلم "روز پس از فردا" گردبادهای وحشتناکی را در لس آنجلس نشان داد که این شهر را به کلی از بین بردند.
+ نوشته شده در یکشنبه بیست و یکم آذر ۱۳۸۹ ساعت 18:54 توسط شهرزاد بهلول
|